Britské ministerstvo dopravy spolu s agenturou Future Rail Programme a Royal Institute of British Architects (RIBA) vyhlásilo finalisty soutěže Tomorrow’s Train Design, v níž soutěžící představili své návrhy z oblasti průmyslového designu, konkrétně v oblasti železniční osobní dopravy.
Úmysl britského ministerstva dopravy byl vcelku jednoduchý: otevřít diskusi nad možným budoucím dizajnem exteriérů a interiérů dopravních prostředků v osobní železniční dopravě a vymanit se tak ze stereotypu, jež je na britských železnicích zastoupen unifikovanými dopravními prostředky výrobců Siemens a Bombardier.
Celkovým vítězem soutěže se stalo studio 42 Technology, které do soutěže přineslo svůj návrh modifikovatelného interiéru, který lze poměrně jednoduchým způsobem upravit tak, aby část interiéru vozu mohla být použita nejen pro přepravu cestujících, ale i pro přepravu rozměrově odpovídajícího nákladu.
Další z finalistů, Andreas Vogler, představil v outěži svůj návrh patrové jednotky Aeroliner 3000, jež porotce zaujala nejen svým velmi propracovaným dizajnem, ale také návrhem použití materiálů, jež by měly být pro výrobu použity.
Samozřejmě zůstává otázkou, zda britské ministerstvo dopravy uvede návrhy finalistů do praxe, je otázkou. Osobně se domnívám, že jakkoliv byly podané návrhy zdařilé a inspirativní, pravděpodobně se jejich realizace nedočkáme – tradiční výrobci si rozhodně svůj stereotypní výrobní program narušit nenechají.